No border orchestra (Orkestar bez granica) nastupit će pod dirigentskom palicom Premila Petrovića, 28. 7., na bazenu Jahting kluba Porto Montenegro u 21:00h – njihov Berghaind inspiration, inspiriran elektronskom glazbom, posljednji je koncert ovogodišnjeg Don Brankovih dana muzike u sklopu Međunarodnog festivala KotorArt.
Orkestar bez granica je simfonijski orkestar sastavljen od vrhunskih glazbenika Zapadnog Balkana. Ustanovljen u Beogradu i u Berlinu, kao nevladina organizacija s ciljem da inicira pozitivni društveni razvoj kroz snagu pomirenja i kreativnu suradnju, izrastao je iz želje da se stvori regionalni prekogranični simfonijski orkestar, koji pruža najvišu umjetničku kvalitetu i poziva na novu vrstu komunikacije.
„Tokom šest godina rada Orkestar je nastupio na vodećim festivalima Balkanskog regiona, kao i na manifestaciji Festwochen u Beču, Kunstenfestivaldesarts u Briselu, Jesenjem festivalu u Parizu, Operadagen u Roterdamu, zatim u Marseju, Brisbenu, Kvangdžuu, Londonu, Hamburgu, Berlinu, Atini, Lisabonu. Počivajući na dvije osnove – muzici i društvu, Orkestar uspješno podstiče muzičku izuzetnost i društvenu osvješćenost. Tražeći načine dekonstrukcije i transformacije društvene zajednice, zagovarajući pozitivne promjene da društvo bude inkluzivnije, interkulturalnije, otvorenije i demokratsko više nego što trenutno jeste, Orkestar služi kao platforma za prevalizaženje nacionalizma, rasizma, ksenofobije, homofobije i krvavog nasljeđa prošlosti u regionu Zapadnog Balkana, pa i šire. Godine 2018. započeo je svoju godišnju balkansku sezonu širenjem muzike i svojih poruka“.
Premil Petrović, inicijator, šef-dirigent i umjetnički direktor Orkestra bez granica, s kojim je 2015. godine snimio album za Izdavačku kuću Universal Music – Dojče Gramofon diplomirao je dirigiranje na Visokoj školi za glazbu Hans Ajsler u Berlinu, u klasi prof. Vinfrida Milera. Godine 1996. osnovao je u Beogradu glazbeno kazalište Cinema REX. Njegov repertoar uključuje interpretacije stare glazbe, opere i simfonije klasicizma i romantizma, kao i premijere suvremene glazbe. Premijerno je dirigirao opere Isidore Žebeljan, jedne od najistaknutijih suvremenih srpskih kompozitora. Često dirigira u eksperimentalnim glazbenim kazalištima, poput produkcije Šenbergovog Pjeroa mjesečara, u režiji Brusa Labrusa, za čiji je film, pod istim nazivom, snimio drugo izvođenje. Godine 2014. surađivao je s redateljem Bretom Bejlijem na postkolonijalnoj produkciji Verdijeve opere Makbet, u aranžmanu Fabricija Kasola u Kejptaunu, koja je zatim prikazana na najznačajnijim europskim festivalima. Dirigirao je u Vankuverskoj i Filadelfijskoj operi, Kazalištu Kolon u Buenos Ajresu, zatim Filharmonijskim orkestrom Kejptauna, Oklandskim filharmonijskim orkestrom i brojnim europskim orkestrima. Dobitnik je Nagrade Hans Ajsler za interpretaciju suvremene glazbe.