Predstavljanje Muljanskog kantuala održano je sinoć nakon svete mise, koju je predvodio biskup kotorski monsinjor Ivan Štironja. U Muljanskom kantualu su sakupljene i objavljene skladbe o. Konrada Eberta napisane za Župu Muo prije više od 130 godina. Ove vrijedne kompozicije po prvi puta su nazočni bili u prilici čuti na mjestu za koje su izvorno nastale: u crkvi Pomoćnice Kršćana i kontekstu liturgije kada se izvela i Missa Auxilium Christianorum (Misa Pomoćnice Kršćana) skladana za muljansku župnu crkvu i njezin tadašnji zbor.
Pjevački ansambl iz Zagreba pod ravnanjem mo. Roberta Homena, dirigenta i profesora na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, uz pratnju prof. Nevena Kraljića, orguljaša Zagrebačke Prvostolnice koncertno je izveo dio skladbi objavljenih u Kantualu na oduševljenje prisutnih.
O knjizi su govorili: mr. Marija Mihaliček ispred nakladnika – Ogranka Matice hrvatske u Boki kotorskoj, mo. Robert Homen, dirigent,kao i don Robert Tonsati, župnik Mula i urednik Kantuala.
Moderatorica programa je bila Sandra Pasković, koja nas je uspjela vratiti u prošlost, podsjetiti na Muo, čijom se prošlošću danas ponosimo.
„Želim pozdraviti sve vas u ime Ogranka MH u Boki kotorskoj, u ime svih članova svoje osobno ime i izraziti zadovoljstvo i čast što je naš Ogranak suizdavač Muljanskog kantuala. Dobro je znano da MH svoju misiju promoviranja hrvatskog nacionalnog i kulturnog identiteta, već točno 180 godina potvrđuje, svjedoči i širi pisanom riječju. Matica hrvatska, najstarija kulturna institucija hrvatskog naroda u prošlosti i danas, nastojala je da svojom kulturnom misijom dopre do svih krajeva gdje žive Hrvati, pa tako i u Boki kotorskoj. MH je osjećaj pripadnosti budila, hrabrila, afirmirala, čuvala hrvatsku baštinu i pomagala da se osvijesti njen značaj. Na tom tragu djeluje i bokeljski ogranak MH, a ova knjiga koju večeras predstavljamo je najbolja potvrda. Muljanski kantual je precizno izabran naziv za zbirku liturgijskih skladbi, koja je nastala krajem XIX. stoljeća, a posebno je namijenjena za muljanski crkveni zbor. Muljanski kantual je nositelj autentičnih vrijednosti glazbene baštine u riznici duhovne kulture Hrvata Boke kotorske, a kad promišljamo o toj duhovnoj (nematerijalnoj ) ostavštini Mula možemo utvrditi da se sačuvala u vjerskim običajima - štovanju Blaženog Gracije, BDM i ostalih svetaca, tradicijskim običajima vezanim za more i ribanje kao gotovo jedinog izvora egzistencije u prošlosti. Kulturnu ,civilizacijsku i nacionalnu osobenost su Muljani odnjegovali i pjevanjem u crkvenom zboru, u harmoniji glasova i orgulja. Okolnost da je muljanska župna zajednica prije više od 120 godina imala vlastiti program crkvene glazbe čini da se Muo može smatrati središtem sakralne glazbene umjetnosti Boke kotorske. Građa koja se nalazi između korica ove knjige osvjetljava Muo i njegovo zanemareno nasljeđe, koje je uvijek u sjenci raskoši Prčanja, Perasta i Dobrote. Pred nama je zbirka skladbi, sretno nazvana Muljanski kantual, autora skladatelja oca Konrada Ebera, koji je osam godna od 1888.-1895., skladao i uvježbavao glasove muljanskih ribara, ispunjavajući zavjete svoga reda – da bude s narodom i jača njihovu snagu vjere. Od ranije poznata povijest glazbene tradicije Mula, kroz djelovanje Hrvatskog pjevačko društvo Zvonimir, doticala se i ličnosti ovog franjevca – mučenika - skladatelja zahvaljujući istraživačima (M.Milošević, S. Obad) dobila je ovim izdanjem najuvjerljiviju potvrdu o kulturološkoj pojavi i sretnom ishodu susreta Muljana i učenog franjevca iz samostana sv. Nikole sa Prčanja. I dok je njegova himna Blaženom Graciji i danas živa, ostale skladbe su ostale nepoznate, do dana kada je knjižicu sa prepisima skladbi otkrio don Robert Tonsati. Točnije do dana kad velikim naporom njegovim i uvaženih muzikologa iz Hrvatske pretočene u knjigu. Tako je glazbeno nasljeđe Mula, najvrjednijeg segmenta kulturne prošlosti i duhovnosti, spašeno iz tame gdje je bilo osuđene na zaborav. Muljanski kantual donosi transkribovane notne zapise koji će sada čitljivi, potaknuti muzikologe na dalja tumačenja, a skladbe izvoditi na Mulu i drugdje ispunjavajući svetu dužnost približavanja Bogu i spoznaji tajne vjere. Ono što knjigu čini kompletnom je, uvodni tekst u kome je dat povijesni kontekst. Urednik don Robert Tonsati donosi sažetu kulturnu povijest Mula, objašnjava crkvene prilike župe Muo u 19. stoljeću i organizaciju liturgijskog života, u čijem središtu je štovanje Blaženog Gracije, koje uključuje i povijest crkvenog zbora i hrvatskog pjevačkog društva Zvonimir. Donosi, na temelju arhiv. izvora, literature i tadašnjeg tiska svjedočanstvo o Mulu i njegovim žiteljima, o njihovom životu, navikama i kulturnim potrebama u vremenu XIX. stoljeća bremenitom društvenim i političkim previranjima (a koje to vrijeme u Boki nije?), o zajednici miroljubivih i skromnih ljudi, nadaleko čuvenih ribara koja i danas istrajava zaštićena snagom vjere i ufanja u svog Blaženika. Likovno oblikovanju knjige korespondira sa vremenom nastanka zbornika liturgijskih skladbi i djelovanja oca. Ebera , stare fotografije, prizori Mula prate uvodni tekst. Detalji na koricama podsjećaju nas na neraskidivu povezanost i preplitanje: uz portret skladatelja, su prepoznatljivi elementi sa kovčega Blaženika, na fotografiji , ornamentu i vinjetama na stranicama knjige. Muljanski kantual je dar crkvi i vjernicima, na ponos kotorskoj Biskupiji, Muljanima, Kotoru i Boki kao izuzetan i vrijedan dokaz duhovnog nasljeđa koje baštinimo. Dozvolite mi da kažem, u ime Matičinog ogranaka iz Boke - izdavača Muljanskog kantuala da ovo svoje najvrijednije izdanje prinosimo velikoj kulturnoj svetkovini obilježavanju 180. godišnjice Matice Hrvatske, kojoj su u prošlosti, u godinama početaka i velikog kulturnog zamaha, svećenici Kotorske biskupije bili potpora“ – rekla je u svom obraćanju gospođa Mihaliček te zahvalila don Robertu na ovom poduhvatu, kao i Kotorskoj biskupiji na moralnoj i financijskoj pomoći, a posebno i Središnjem državnom uredu za Hrvate izvan RH, koji je omogućio realizaciju projekta.
Poznati dirigent Robert Homen je rekao kako je na poziv don Roberta osjetio veliki ponos i radost zbog oživljavanja kulturne baštine sa ovog podneblja, kao rođeni Kotoranin, kojem su Boka i Kotor uvijek bili u srcu, bez obzira što živi i stvara u Zagrebu. Rekao je kako je sve bilo vrlo zahtjevno, ali trebalo je dosta vremena, da bi se na pravi način odgovorilo zahtjevnosti ovog djela. Zahvaljuje don Robertu, jer ga čini sretnim, ponosnim, zbog povijesnog momenta, kojem je doprinio. Dirigent Homen također zahvaljuje svim prijateljima i kolegama, koji su se odazvali pozivu i sudjelovali u projektu.
Na kraju, nazočnima se skromno i emotivno obratio don Robert, koji je kazao kako note neće doprijeti do svakoga, zato ih treba pustiti da govore i uprizore što je u Župi Muo bilo prije toliko godina.
„Ono što smo naslijedili treba braniti. Ne od zuba vremena, već od zuba primitivizma. Smatram problematičnim da se olako shvaća naša kultura i baština“.
Don Robert nas je zapitao svojim obraćanjem koliko u biti se sjećamo i pridajemo značaj ljudima, koji su oblikovali našu prošlost i povijest.
Osvrće se na značaj don Antona Kosovića i oca Konrada Eberta i na činjenicu da se ne smiju zaboraviti oni koji su postavili na noge cijelu kulturnu povijest malog mjesta.
Ovaj duhovni i kulturni događaj svojim pokroviteljstvom podržali su Općina Kotor, Središnji državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske i Matica Hrvatska.
Među prisutnima su bili i : generalna konzulica Generalnog konzulata RH u Kotoru Jasminka Lončarević, ministar bez portfelja u Vladi CG Adrijan Vuksanović, kao i predsjednik HNV – a Zvonimir Deković.